søndag 3. februar 2013

Minnene lever videre

Så lenge siden ett nytt innlegg! Fy skam seg!

Vet ikke helt hva jeg skal skrive om, men vil ha ett nytt innlegg for at det ikke skal bli helt uttørket her..

Skal se om jeg kan dele noen bilder kanskje..



Nei, jeg skal heller fortelle at jeg har fulgt min far til graven. Det var ikke uventet, men likevel trist. Det er jo ofte slik at de eldste blir litt tullerusk i hodet sitt, og det ble min far. Han hadde full kontroll på barndommen og ungdommen, men dagen i dag, eller rettere, dagen igår, hadde han ingen minner fra.
Jeg var ikke ofte på besøk de siste årene, mest pga at han ble så forvirret og sint når han ikke kjente meg igjen. Det var vondt å oppleve.
Jeg sendte ofte kort og blomster, og små album med bilder av ungene og ting vi opplevde, og dem likte han. Han sa til alle som ville høre at jeg hadde sendt ditt og datt, og husket meg godt da. Men ikke når jeg kom i person. Han så nok for seg en liten pike, ikke en voksen dame.

Vel, nå har han fått fred og ro, ingen smerter og ingen plager. Hvil i fred kjære Far!

onsdag 9. januar 2013

Ut på tur når solen skinner.

Ut på tur når solen skinner.







mandag 10. desember 2012

Hemmelig Julevenn pakke

Vi har hatt hemmelig julevenn på Strikkeverden  og her er min fine pakke.

Jeg fikk Arne&Carlos julekule-adventskalender, garn til å strikke kuler, en nisse som kan henges opp,
sukkertøyboks, en liten engel og gaver til kattene og hunden. Ramithi var min venn.


Det er alltid koselig å få pakke i posten, og selvsagt kjekt å sende ifra seg en slik pakke.

lørdag 8. desember 2012

Garn i posten, fra hemmelig Uvenn!

Ja, vi har hemmelig Uvenn på forumet Hobbyboden  og jeg fikk pakke for noen dager siden.
Syns  ikke garnet var så veldig uvenn jeg da, men tynt var det.



Jeg likte veldig godt fargen på det blå garnet fra Schulana, og det har jeg startet på ett prosjekt av.
En regel på hemmelig uvenn er at vi skal forsøke å lage noe av garnet...
En liten smakebit av hva jeg lager, hva det blir viser jeg når det er ferdig. Godt vi har ut februar..


onsdag 28. november 2012

FWSS lue

Jeg har strikket en FWSS (fall winter spring summer) lue. Eller en god gammeldags rullelue.

Kitten mohair, pinne 2,5 120 masker og glattstrikk i ca 19 cm. Felte på fire steder, to masker sammen
til jeg hadde 6 masker igjen på hver pinne. Kjekk lita lue. :) Den veier 36 gram.




torsdag 22. november 2012

Pakkekalender!

Jeg har fått pakkekalender av min eldste datter! Har ikke hatt en slik en siden jeg var jentunge,
og det er noen år siden. haha. Nå gleder jeg meg til å åpne en pakke hver dag.


onsdag 7. november 2012

Tre nye babyluer, Hjallis aka Djevellue

Jeg har endelig fått ferdig tre luer. De ble sydd sammen og vasket igår kveld. Den grå har ligget ferdig lenge, manglet bare å sy sammen. Og de to rosa er laget nå.

Rosa er strikket i Sandnes mini alpakka, pinne nr 3. Den grå/beige er i Fin, 50% baby alpakka og 50 % silke.

Oppskriften er hentet fra Drops, Wonderchild