torsdag 8. mars 2012

Flotte ender, og en fin tur

Dagens glede:

På vei for å mate "gjess-endene" går vi over en stor bro. På denne siden var det to ender og jeg kastet ned litt brødmat til dem. Da oppdaget jeg to gjess som var på andre siden av elven..
de kom løpende og kaklende nedover med vingene ut og sin fine vaggende gange. "vent, ikke gå, vi vil og ha mat" liksom! :lol:

Jeg fortet meg over broen for å gi dem også mat. det fikk meg i godt humør å se dem så ivrige.

Og de gjess-endene vi var på vei til, fikk også sin mat. De er ganske så digre. Hadde vært artig å se dem ved siden av en svane. Svanen hadde sett liten ut siden gjess-endene ser ut som en andrik i fargene, men er stor som gjess, minst! :D
En normalt stor and er 3-4 ganger mindre enn disse blandingsendene :ja: Ser ut som andunger i forhold.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar