søndag 20. februar 2011

Bestemor igjen!!!

Å ja!
Jeg ble bestemor igjen i kveld. Fikk melding på mobilen ca 0930 om at de soon to be foreldre reiste inn på sykehuset. De var usikre på om det var ekte elller falske rier, og ba meg ikke si noe til noen...

Ventet i spenning og fikk telefon få timer etter, de fikk ikke forlate sykehuset og alt var i gang og at ting så ut til å gå fort..
.. Så ringte jeg min mor for å forberede henne, hvis det skulle gå fort hadde vi bare veien og tiden liksom.

Men, vi ventet og ventet, timene gikk og jeg begynte å angre på at jeg involverte min mor så tidlig, men hun måtte jo få vite. Selv om jeg viste hun ville sitte hjemme og vente på telefon. Hun er en av de gamle som ikke har mobiltelefon, og som ikke vil ha det..

Så på kvelden, fikk jeg melding om at babyen var ute og at alt var vel! OOO LYKKE!!

Har kun sett vidunderet på bilde på mobilen, men skal på besøk i morgen og holde og kose. Hvis noen undrer på hvorfor vi ikke dro på besøk i kveld kan jeg forklare det:

Jeg bor ca 2 timer fra sykehuset, jeg har ikke egen bil, og når baby blir født så sent som ca 1900 vil det bety med organisering av bile og folk, at vi ikke ville være på sykehuset før 2130 eller senere. Selv om jeg viste det kunne skje i dag, så kunne jeg ikke ordne bil før jeg viste sikkert.

Og de unge ba om ro til å kose seg alene. Ingen var på besøk i dag, men stakar.. de får jammen mye besøk de neste dagene! Datteren på (snart) 7 og sønnen på 2,5 skal jo inn, pluss besteforeldre og oldeforeldre på begge sider.. og tanter og onkler...


Håper venner har vett til å ikke storme inn, men heller venter til de er kommet hjem!
Uansett er jeg helt i hundre og gleder meg masse til å se og holde den lille. Kommer til å tilby meg å komme på hjemmebesøk akurat når mamman trenger hjelp.

* hilsen stolt mor og mormor!*

2 kommentarer: