mandag 3. oktober 2011

Helgetur til Oslo, oktober 2011

På dette bildet av Slottet kan det se ut som de har ett digert partytelt på taket, det er nok der av en helt annen grunn, men jeg liker å se på det som party-party..




Jeg dro til Oslo fredag morgen med 07:04 toget. Ankomst Oslo ca kl 1400.
Gikk til Thon Hotel Astoria og fikk mitt rom, måtte sjekke at de hadde 2 netter notert på meg, og dèt hadde de ikke!
Fikk ordnet opp og tok en hvil på rommet før jeg vandret ut og så meg om.
Fredagen var rolig og jeg var tidlig i seng.




På torget var det godt utvalg i bodene, man kunne feks kjøpe en bundt "puræ" til bare 25,-.. jeg måtte kikke på utvalget på bordet før jeg skjønte at puræ, egentlig var purre. Ikke godt når man ikke kan så godt norsk.


Lørdagen gikk jeg tur på formiddagen og om kvelden var jeg ute og spiste middag med både nye og gamle venner. Det var en morsom kveld, men den ble avsluttet litt fort og brått, og jeg ble alene igjen og jeg ønsket ikke å løpe rundt og lete etter de andre. Så jeg var på hotellet før midnatt som en ekte Askepott.

Søndagen regnet det så timene før toget gikk hjemover, ble tilbrakt på Oslo S, med strikketøy og kaffe. Mye rart å se på, så tiden gikk fort nok. Var hjemme i huset her rundt 2300 søndag kveld. Godt å være hjemme igjen!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar