onsdag 3. oktober 2012

Da hatt ble til fat

Jeg skulle strikke og tove meg en hatt. Hadde ikke garnet som passet til oppskriften, men tovegarn hadde jeg. Viking Naturgarn. Jeg satte trøstig igang, og hatten spiste det ene nøstet etter det andre.. 
Hele 9 nøster gikk med til denne drøye lua.. Jeg var usikker på hvordan det ville bli, og antall nøster brukt burde gitt en pekepinn. I oppskriften er det brukt ca 4 nøster...



 Bildet over er FØR bildet. En lighter ligger på bremmen for å vise størrelsen. Den fikk to omganger i vaskemaskinen på 40 grader. Etter tovingene måtte jeg bare innse at dette aldri kunne bli noen fin lue/hatt. Den er altfor vid, og mer toving vil nok ikke fikse det. Her er resultatet ETTER.


Siden det ikke kunne bli en hatt av dette, måtte jeg jo finne en annen løsning, og dette er resultatet. Ett flott fruktfat! Så, om det ikke ble hva det skulle, var det ikke helt bortkastet å bruke alle nøstene.


Nå lurer jeg bare på om jeg må lage en liten nøtteskål også, så kan jeg ha ett sett! LOL

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar