fredag 28. januar 2011

Fredagsgryte

Da er middagen på kok. Lagde en gryte av det som var i hus, og jeg tror resultatet blir bra. Det smaker hvertfall godt :) Den skal få stå ca 45 minutt til èn time, har skrudd av platen så det blir ettervarmen som fikser resten.




Utgangspunktet var to nakkekoteletter jeg tok opp av fryseren igår, dem skar jeg opp i passe spisebiter og stekte lett i panna. La det opp i en gryte etterhvert som det ble stekt, ikke smart å steke for mye på èn gang. I gryta hadde jeg også i en halv løk, og purreløk og litt vann for at det ikke skulle sette seg fast i bunnen.
Mens det surra i gryta skar jeg opp brokkoli, blomkål og en liten gulrot. La det i gryta etterhvert og fylte så på med ca 7 dl vann og èn buljongterning. Urtesalt og pepper.
Nå står det som sagt og koser seg på ettervarmen, skrur på igjen når det er tid for mat. Sønn kommer hjem ca kl 1400, så det passer bra.
Har en boks tomatbønner, og lurte på å bruke den i, men ble usikker på hvordan det ville bli. Jeg får prøve dèt en annen gang, ikke når sønn kommer sulten hjem og vil ha mat.. :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar