lørdag 14. mai 2011

Nye nøster, som skal bli til ett sjal eller to

Jeg har kjøpt noen nøster som jeg ser for meg at skal få bli ett sjal eller to.

Det gule og oransje hadde jeg fra før, de andre kjøpte jeg i går med tanke på ett sjal i blåtoner. Er usikker på om jeg skal starte med den lyseste fargen og gå mørkere, eller motsatt..

Vil strikke fra nakken og ned, og heller vel mot at det blir finest med den lyse fargen øverst. Blir ett enkelt sjal i glattstrikk med innlagde rader med hullmønster. Strikke opp ett nøste av hver farge før jeg bytter, tenker jeg. Siste nøstet er svart, og jeg er ikke sikker på om jeg skal bruke det, får se hvor stort sjalet blir når jeg har strikket opp de andre.

De tre nederste fargene skal også bli sjal, men da kanskje bryte opp i flere mindre striper av hver farge. Hvis de blir slik jeg håper på, blir det i blåfarger en bursdag- eller julegave til min mor. Hun liker blått, hun også :)

Har ikke funnet oppskrift på dette, men tar utgangspunkt i ett sjal jeg liker og dikter meg videre.

2 kommentarer: