torsdag 12. mai 2011

Dagens lunch m/kyllingkjøttdeig (lavkarbo)



Jeg hadde en rest ferdigstekt kyllingkjøttdeig i kjøleskapet, og det ble dagens lunch.

Skar brokkoli, blomkål og løk i passe små biter, stekte dette en stund i godt meierismør, før jeg hadde over kjøttdeigen. Litt urtesalt og chillikrydder på, dette fikk surre en stund til kjøttdeigen var gjennomvarm, så helte jeg over en halv boks seterømme, og lot det putre noen minutter.




Slik ser det ut med rømme på. Jeg kunne godt hatt fløte i steden for rømme, og valgt andre grønnsaker, men idag ble det dette. En grei "grunnoppskrift" som man kan ta hva man har, enten det er rester av kjøtt, pølse, fisk eller kjøttdeig. Så bruker man de grønnsakene man liker og har for hånden.


Lages den slik jeg har gjort her, er det god lavkarbomat.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar