tirsdag 8. mai 2012

Livet med Decorah, Minnesota og andre ørner

Jeg har vær ganske så fraværende i det siste... helt opphengt i de mange ørne redene som finnes med camera For dem som ikke henger der, så mistet ett reir en unge sist mandag, noen dager senere ble den andre ungen sittende fast i 24 timer i ett hull i reiret.
Den ble reddet av flinke mennesker, og hjulpet på senter. Etter nesten 2 døgn satte de ham tilbake, og spenningen var da selvsagt stor om foreldrene ville komme tilbake.

Det gikk godt over 24 timer før de kom! Og selvsagt ca en halvtime etter at jeg ikke orket sitte oppe lenger, så jeg måtte se det hele i opptak.
Husk på at de ligger 7 timer etter oss i tid, så jeg tok kveld ca halv 2 på natten...

Nå er alt fryd og gammen, herlig å se hvordan mor og far steller og mater og er opptatt av den lille.

Faren er stor for at jeg beveger meg mot nye reir etter som de kommer til, og diverse unger forlater sitt reir, for dette er faktisk spennende. Men, bruker jeg tiden godt, kan jeg strikke mens jeg kikker på dataen og følger med.

Har ikke strikket eller heklet særlig, sliter litt med kroppslige plager og sånn, men kommer nok i gang igjen.

Håper alle får en fin kveld, jeg skal se tv, det er frustrerte fruer og kjekke leger på gang i kveld, og det vil jeg ha med meg.

Link til nevnte ørnerede

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar