søndag 13. mai 2012

Månedsutfordring, oppstart dag 0

Jeg har den siste tiden vært hoven og nummen i ansiktet. Tørr på kroppen
og i ansiktet. Og en følelse av å ha mye vann i kroppen.

Først trodde jeg at jeg reagerte på en ny hudkrem, huden på ansiktet føltes
rar å ta på, som når man har vært bedøvet og ikke kjenner at man tar på huden.

Sluttet med kremen og det ble bedre, men ikke helt. Oppdager også at jeg har
nesten samme følelse av å ta på armen, så nå lurer jeg på om det er i fingrene
problemet sitter? ..

Tar allergitabletter, og de to siste kveldene har jeg tatt en om kvelden også,
i håp om at jeg skulle føle meg bedre om morgenen. Men jeg sover desto mer,
lengre enn jeg normalt gjør, og føler meg slett ikke bra når jeg våkner.

Kostholdet den siste tiden har vært helt dårlig, jeg bør holde meg unna brød,
sukker og har derfor valgt lakarbo. Ikke den strengeste varianten, men for å
spise ren mat, og ikke ferdigprodukter.

Nå har jeg da på en måte blandet lavkarbo og brødmat osv, og det er jo ikke bra..

Derfor skal jeg nå forsøke å lage meg en plan, en mnds utfordring for meg selv.
Holde meg til ren mat, ren lavkarbo og se om noen av plagene mine forsvinner.
Jeg vil heller ikke ta allergitabletter før jeg evt må.


2 kommentarer:

  1. Syns du skulle sjekket dette ut hos legen jeg. Høres merkelig ut!
    Har gått på allergitabletter i over 20 år jeg..

    SvarSlett
  2. Jeg har snakket med apoteket og de anbefalte å bytte merke. Så da prøver vi det, og bestiller time hos legen. De bytter jo leverandør på tablettene hele tiden, og noen stoffer er anderledes og dem kan man reagere på. Har også brukt allergimedisin i flere år enn jeg liker å tenke på..
    Takk for omsorg :)

    SvarSlett