søndag 12. mai 2013

Hekleruter

Hekler videre på lappene som en dag blir teppe.

lørdag 27. april 2013

På tide med litt trening!

Jeg har bestemt at de følgende øvelsene skal inngå i min daglige trening fremover. Ingen kompliserte øvelser, ingenting man ikke kan klare. I tillegg til daglige gåturer, bør dette være greit som starten på en sterkere kropp. Men, jeg skal opereres 8.mai, og må være i ro en tid etterpå, så det blir ikke full kjør riktig enda.


Push-ut, istedet for push-up. Jeg kan ikke belaste skuldrene med vanlige
push-ups, så jeg starter med å gjøre push-ut mot veggen. 



Utfall er bra for beina og rompen, bla, så den øvelsen må jeg ha med.
Jeg går mest på flat vei, og jeg kjenner behov for å bruke bena
litt mer og da passer det å gjøre dette hjemme.



Planken er vel sagt å være den beste magetrimmeren, så intet
opplegg uten den! Her styrker man mange viktige muskler,
og kjernemusklene er viktige.


søndag 21. april 2013

Vann med grapefrukt, nektarin, agurk, mynte

Oppskriften er på engelsk, men lett å oversette. 8 oz er ca 2,5 dl, og oppskriften er på 8 oz.
Bildet viser en mugge på minst en liter. Det smaker friskt og godt, deilig og sunt.



FAT FLUSH WATER !!!
You should drink at least three 8 oz glasses per day, they say the longer it sits, the better it tastes. You can eat them as well but they are intended as flavoring and still work, so that is a personal choice. The Vitamin C turns fat into fuel, the tangerine increases your sensitivity to insulin, and the cucumber makes you feel full. Try it for 10 days and see what you think!

Ingredients per 8 oz serving

Water
1 slice grapefruit
1 tangerine
½ cucumber, sliced
2 peppermint leaves
Ice – as much as you like

Directions
Wash grapefruit, tangerine cucumber and peppermint leaves. Slice cucumber, grapefruit and tangerine (or peel). Combine all ingredients (fruits, vegetables, 8 oz water, and ice) into a large pitcher.

Stir & Enjoy!

Varmt sitronvann, godt for kroppen

Første dag med varmt sitronvann! 





Varmt sitronvann gjør susen


Når du står opp om morgenen skal du straks ta et glass varmt vann, og ha i 5-6 dråper sitron (omtrent en teskje). Du kan velge selv om du vil koke vannet og så ha oppi kaldt vann til det blir en drikkbar temperatur, eller bare bruke varmtvann fra springen (da må du vite at vannet er drikkbart selv ved lunkne temperaturer, så aller tryggest er du om du bruker kokt vann).

Du skal altså drikke sitronvannet på tom mage, før du har spist frokost eller tatt den første kaffekoppen. Så tar du morgenstellet, og deretter spiser du frokost som vanlig. 

Det varme sitronvannet har den egenskapen at det får fart på fordøyelsen din. Sitronsaften fungerer som en mild detox, og hjelper til å få skylt ut avfallsstoffer, og redusere oppblåsthet.

Vannet skal være varmt for å få best mulig effekt, siden varm væske tas fortere opp enn kald væske (da bruker kroppen tid på å få væsken kroppstemperert). Sitronsaften hjelper dessuten leveren til å produsere galle, som er viktig for å skille ut farlige stoffer og avfallsttoffer gjennom fordøyelsen.

Kilde: http://www.kk.no/869191/sitronvanntrikset-bedrer-fordoyelsen

lørdag 30. mars 2013

Påskestrikken

Påskestrikken begynner å bli ferdig. Det er i hvert fall en mulighet for at den blir ferdig.
Bolen er ferdig, alle trådene festet. Har startet på ermet og det går fort fremover. Vurderer om dette rett og
slett skal bli en julegave? Årets første i så fall. 



onsdag 13. mars 2013

Man må ha litt morro...

Jeg har aldri vært redd for å le av meg selv, så derfor viser jeg disse biler.
Man er som man er, ikke sant? hahah



tirsdag 12. mars 2013

Vekker opp en sovende blogg, med litt nytt til meg selv.

I dag skinner solen, og jeg blåser litt liv i en stille blogg.
Har kjøpt meg ny tekopp, lik dem på bildet. Gleder meg til å drikke 
te i den til kvelden.


Ett duftlys med deilig duft kjøpte jeg også, fikk med tips om hvordan bruke det riktig.
Det bør tennes for å brenne en stund slik at stearinen blir flytende øverst, og at man bør
klippe bort veken neste gang man tenner, for å unngå sot og rot. Da vil den vare lenge,
og man får brukt opp alt sammen. Hvis man slukker det etter kort tid, vil det bare smelte
ett hull nedover på midten. Kjekt å vite.

Her er te'en jeg kjøpte, ønsket en kveldste for å se om den kan hjelpe meg til å sove bedre,
og i den nye koppen burde det være klart for kos. Den andre ble anbefalt og skal prøves, mer
som ett eksperiment, enn av behov for detox. Kjekt med noe nytt og da.