lørdag 18. september 2010

Strikkeprosjekter fullført uke 37

Skjerf strikket med dobbel tråd, ett nøste i blått og ett med litt turkis farge, har brukt opp restegarn og fikk endelig tatt meg sammen og strikket det ferdig. Tilsammen 4 nøster brukt, og det er deilig mykt og varmt. Skal jeg strikke flere av samme type, vil jeg ha det litt bredere. Dette ble egentlig bare påbegynt som tidsfordriv en gang jeg skulle ta toget til Oslo, for ett år siden .. Turen tar 7 timer og da var det greit med ett lite arbeid på rundpinne som jeg bare kunne ha i veska.


Disse strømpene begynte jeg på for flere år siden, endelig er også de gjort ferdige! Jeg syns det er helt ok å strikke lesten, hælen og videre, men når jeg nærmer meg tåen og avslutning mister jeg gnisten og lar det ligge i kurven. Noen ganger gir jeg min mor strømpene når de er kommet så langt, så gjør hun dem ferdige. For hun liker ikke strikke hæl, og da samarbeider vi litt der :D
men, disse er strikket med mønster på hele oversiden av fotbladet, og det syns ikke mor var moro å strikke og felle, så jeg tok det selv. Glad det er over. Har likevel begynt på nye strømper, siden eldste datter ønsket seg ett par og hun ikke har fått på lang tid. De er i sort/grått og det kommer nok bilde når de er klar.. (når det når blir) :p

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar