søndag 10. oktober 2010

De siste rosene fra hagen min

selv om dagene er nydelige og flotte, må man innse at det er høst og hagen er på vei inn i vinterdvalen sin. Vi satt ute en ettermiddag og kikket på rosene..
Jeg valgte å klippe av de fineste og ta dem inn for å nyte dem på bordet. De vil jo ikke stå så lenge, men noen dager hvertfall.



I går tok jeg årets siste plenklipp også, det var tungt for det er så utrolig mye mose! Nesten mer mose enn plen.. det må skyldes året som snart har gått. Føste en lang vinter med snø i flere uker mer enn vi er vant med. Så en tålig varm og ikke minst tørr førsommer. Noe som gjorde at gresset ikke fikk vokse så mye. Så fikk vi noen gode uker med masse regn og lave temperaturer, som heller ikke var gunstig for gresset.
Men, nå kan vi ikke gjøre noe med hverken været eller mosen, så jeg satser på en bedre vår neste år, og gode forhold for at gresset får gro godt. Da forsvinner noe av mosen tenker jeg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar