onsdag 10. november 2010

Juleglede

Egentlig så liker jeg førjulstiden, jeg liker å pynte til jul, planlegge og kjøpe julegaver. Men i år som ifjor er lommeboken og banken ganske så tomme. Jeg har bare penger til det jeg må, og knapt nok det. Det hoper seg opp og jeg ser ingen ende på det. (foreløpig) Må ha troen på at det ordner seg og at alle får gaver de er fornøyde med også i år.



Selv har jeg skrevet "ønskeliste" til mine eldste barn, for at de ikke skal kjøpe saker jeg ikke har bruk for. Jeg har mer enn nok av alt, og har derfor bedt om at de kjøper noe jeg trenger og bruker opp. Slik at jeg ikke får mer å sette i skuffer og skap.
Høres kanskje dumt ut, men jeg har alt jeg trenger av utstyr etter ett lengre liv, og siden min økonomi er skral, vil det hjelpe meg mest om jeg får ting jeg trenger.
Det kan være gode kremer til kropp og hender, shampoo og balsam fra frisør, kosttilskudd som koster litt for en fattig dame. (ikke mer enn ca 100,- men det vil hjelpe på) jeg liker også å ha skrubbekremer til dusjen, og ansiktet, hender og føtter. Sist jul fikk jeg en fin pose med skrubbkremer, fotfil og fotsalt av ene datteren. :)
Av eldste datter får jeg bilde fra bryllupet, som jeg kan ha på veggen. Og jeg har bestilt ett ekstra som jeg likte så godt. ♥ Det ene er av dem alle 4, og det andre de to voksne ute ved havet.
Jeg må spør hva de ønsker seg, og be om litt valg, slik at jeg kan velge etter lommebokens størrelse.. De har jo mye ting selv nå, voksne som de er blitt.
Og, jeg har ett prosjekt å sy en gave til barnebarn-jenta, hvis jeg bare får satt meg ned med det. Og de store liker pleddene mine, men jeg rekker ikke strikke det før jul. Tiden går så fort!

1 kommentar:

  1. Tusen takk for hyggelig kommentar inne hos meg, det varmer!!

    Ha en kreativ helg!

    SvarSlett