tirsdag 17. september 2024

Farge garn med spinat og bønner

 Det var moro å bruke spinat! :) De bladene forsvinner jo til ingenting når man lager mat, så jeg var VELDIG forsiktig med å røre i gryta mens jeg lagde fargen. Silte av forsiktig slik at det ikke skulle bli grums. Fargen ble litt "militæraktig" men ganske fin. 

Bønner bruker min ene datter mye i matlaging, til og med vafler, mens jeg aldri bruker dem. Så jeg måtte lete i butikkene før jeg fant de svarte og kunne legge dem i bløt for å dra ut fargen. Lot dem ligge over natta. Fargen var en kort stund blå i gryta, men det gikk fort over til grå. En fin gråfarge. 

Dette er den grå, 3 nøster Karisma ble svoshet opp til hesper, og farget. 

Og her er spinaten, dus grå som har hint av militær. :) 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar