onsdag 15. desember 2010

Blindtarmbetennelse


Ja da er det to uker siden jeg ble ninnlagt for å fjerne en betent og sprukken blindtarm. Visste ikke at den var sprukken før etter operasjonen da, men fikk beskjed etterpå.
Den har nok åpnet seg etter at legen klemte på magen før jeg ble sendt inn.
Våknet mandag morgen med smerter som økte utover dagen. Mistenkte luft og andre plager siden jeg hadde spist ganske dumt kvelden før. Men da det var like ille, om ikke verre, tirsdagen, ringte jeg og fikk hastetime hos legen.
Han undersøkte meg og tok prøve på CRP, og sendte meg da inn med pasient transport og ikke sykebil. Turen inn tok godt 1,5 time ca.
Var på sykehuset ca 1530, og måtte sitte på gangen ved legevakten og vente, kom inn til diverse for sjekk og blodprøver før jeg endelig fikk en seng å ligge i.
Klokken 1730 ble jeg kjørt inn på operasjonssalen og 1750 fikk jeg medisin/sprøyte som fikk meg i søvn. De utførte kikkhulls-operasjon.
Våknet opp ca èn time senere og ble kjørt på rommet mitt ett par timer senere igjen. Siden blindtarmen hadde gått hull på, så ble jeg liggende på sykehuset helt til lørdagen. De målte crp hver dag og den bare steg... høyeste måling var 320.
men, lørdag morgen var den nede i 90 og jeg fikk klarsignal til å reise hjem. Fikk egen taxi og ble kjørt til døren i en helt ny Volvo. Koselig taxisjåfør, og det hjalp på, siden turen tok to timer på snøføre.
Nå er formen så godt som bra igjen, jeg har to dager igjen med antibiotika, så er jeg klar. Første dagen i dag med jeans på, har ellers gått i thigts og strømpebukse. Kjenner det klammer litt men prøver en stund hvertfall.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar