lørdag 11. desember 2010

Pannekaker oppskrift

Litt snaksemat :)

Oppskrift på mine pannekaker med kjøttdeigfyll. Bildet over viser stekt bacon i biter, rødløk og kjøttdeig. Dette serveres til pannekakene, enten ved siden av eller inni en sammenrullet pannekake.


Oppskriften er slik:
1 liter H-melk
4 egg
8 dl hvetemel
1 ts salt
litt sukker om man ønsker å lage dessert pannekaker.
Jeg pleier ofte å ta det litt på slumpen, og man prøver seg frem til en passe røre. Ønsker du tynne kaker, har du tynnere røre og motsatt hvis du liker tykkere pannekaker. Ikke bruke for sterk varme om du lager dem litt tykkere.
Utgangspunktet for denne røren er slik:
2 dl hvetemel
1/2 ts salt
1-2 egg
3 dl melk
sukker
(Dobler man denne oppskriften blir det ca 12 stk)
Siden røren holder seg fint i kjøleskapet en dag eller så, lager jeg en stor røre når jeg først er i gang. Da kan man steke ett par når man har lyst. De er jo best varme. :)
Vil tilføye at jeg ikke spiser mange slike selv, siden min mage ikke er glad i mat med hvetemel, og spesielt nybakt/nystekt. Går bedre med en kald pannekake eller daggammelt brød om jeg må ha slikt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar