mandag 24. mai 2010

Min kyllinggryte





Inger's kylling gryte




3 kyllingfilèter skåret i litt store biter


1/2 squash14 små tomater (bittesmå, som ligger i boks)


1/2 rødløk


3/4 rømme (kan selvsagt bruke en halv eller en hel)


en good klatt meierismør


1 fedd hvitløk


paprikakrydder


blandet alt sammen og stekte ca 1 time på 200 grader, i ildfastform,tok formen ut av ovnen og blandet alt sammen noen ganger.


Har ikke gjort annet enn å smake foreløpig, men tenker det er fin rett alene,eller med brokkoli og blomkål ved siden av.


Tror også man kan ha i aubergine om man har det, eller annet man liker,dette var det jeg hadde å putte i. Glemte at jeg hadde en liten orange paprika liggende, ellers hadde jeg tatt i den også.


Enjoy!


EDIT:

dette er kopi av en oppskrift jeg lagde for en tid tilbake, etter å ha spist så mener jeg at de tomatene jeg brukte ble noe "sure/syrlige" i retten, og sikkert bør byttes ut med vanlige tomater eller hermetiske tomater. Ellers var det en kjekk rett!

Det blir som å lage gryterett av det man har i skap og kjøleskap.



(bildet er funnet på nett, og er ikke bilde av retten her)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar