lørdag 25. september 2010

Planlegging av røykekutt

Ja jeg planlegger røykeslutt neste helg! Gruer litt og gleder meg mer.. fortsatt litt skeptisk til hele greia, men har kuttet godt ned på antall røyk, og det smaker ikke like bra som før.
Det er lettere å gå flere timer, kanskje hele dagen uten røyk, og når jeg først tenner en så røyker jeg den ikke opp. Så muligens vil det faktisk gå bra denne gangen!



Som ett ledd i å kutte røyken, har jeg begynt å være flinkere å rense huden hver kveld, og om morgenen tar jeg ofte en fuktighetsmaske hvis huden føles litt tørr. Jeg har tid til å la den virke 10-15 minutter mens jeg slipper hunden ut for å tisse, og setter på vannkokeren og slikt. Så er det å vaske bort og ta på dagkremen og senere sminken.
Jeg har også vært flinkere til å sminke meg litt mer enn normalt, for å føle meg piggere og penere. Ofte er det lett å sulle rundt lenge om morgenen uten å stelle seg, og når jeg først bestemmer meg for å gå ut, blir det bare en kjapp påføring av maskara og ikke noe mer.
Det betyr mye for hvordan man føler seg



Jeg har tre "nettvenner" som pleier bruke mandagskvelden som fast maskedag i uken, og jeg pleide være med på det. Da tok jeg fotbad samtidig som masken virket. Bør kanskje bli flinkere til det også, har ikke vært med de siste ukene.
En ny vår nå på høsten er ikke dumt. Samtidig som jeg må passe vekten så jeg ikke går opp, men heller prøve å minke noen kilo. Men sikkert ikke lurt å begynne på med alt på en gang?
Jeg får se hvordan det går, røykeslutten er det viktigste!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar