torsdag 16. september 2010

Spikermatte og Paul mcKenna

I går kveld la jeg meg på spikermatten for første gang. jeg har prøvd den før, men kun sporadisk og ikke mer enn få minutter. Nå ville jeg teste ut om det hadde noen virkning på evt sovemønster og verk i ryggen. Jeg rigget meg til da, og lå med bar overkropp.
Det var ikke vondt, så lenge jeg lå stille, men bevegelse gjorde ikke godt. Og siden jeg hadde planlagt å høre på en cd samtidig som jeg lå her, ble det desverre litt bevegelse.

CD'n jeg høret på var "slutt å røyke" av Paul Mckenna som jeg har lagt over på MP3 spilleren min. Kjøpte boken for ett par år siden, men har ikke enda hørt cd eller lest boken. Nå følte jeg tiden var inne til å pørve både bok og matte.
Jeg lå med lukkede øyne og slappet godt av, eneste som forstyrret var lyset fra nattbordlampen til høyre. resten av rommet var mørkt, så jeg prøvde på ett tidspunkt å få tak i en bamse som lå igjen etter barnebarnet, slik at jeg kunne sette den ved siden av meg og skygge for lyset.
Da ble det litt vondt av spikermatten og jeg mistet nok litt konsentrasjon av det.

Etter ca 30 mimutter med dette, tok jeg bort matte og MP3 og slukket lyset og la meg til å sove. Da var klokken nærmere 2300, og jeg sovnet ganske raskt, og sov faktisk til morgenen. Dvs ca kl 0700. Så enten har matten gitt meg noe som gjorde at jeg klarte sove sammenhengende hele natten, eller så var det Mckennas ord som fikk meg til å slappe av.

Forsøket skal nok gjentas, emn jeg er usikker på om jeg vil høre denne cd eller om jeg skal finne noe mer avslappende musikk å høre på. Jeg skal uansett rydde en gammel mp3 og kun ha McKennas to cd'er og annen beroligende musikk og slike ting på den. Nå er denne cd den eneste jeg har lagt inn på mp3, og den ligger sammen med musikken jeg bruker til trening, så det lå i bakhodet mitt at seansen kunne få en brå avslutning med å gå over på feks Eminem eller Volbeat etter "hypnosen" Haha,

(det gikk godt ..)



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar