tirsdag 9. november 2010

Flyttehelgen med uvær i heimen...

Stress å flytte!

Midt oppe i vasking, pakking og flytting, følte jeg at jeg mistet kontrollen over det hele. Noen kom inn og begynte gi ordre som ikke passet med mine planer, jeg fikk ikke gjort det jeg skulle og mistet oversikten og gikk tilslutt på autopilot.

Planen var å flytte alle møbler og de siste tingene lørdag. Vi skulle ta noen turer med privatbil på torsdag eller fredag, og det andre i en stor varebil. Men så fikk noen det gode (?) idè og begynne flytting i privatbil på onsdagen... Og fortsatte torsdagen, og som ville "bli ferdig" med hele skiten så da ble det å kjøre flyttelass i varebil, fredag ettermiddag og kveld.
I regnvær og mørke, folk som ikke viste hva de gjorde, og hvorfor. Skap som falt og glassdører som knuste, nervøse gamle damer og unge herrer.




Jeg var igjen i gamlehuset, min sønn var i nye leiligheten og skulle ta imot alt som kom inn dørene. Min mor var litt her og litt der, fikk henne tilslutt ned i sofaen hvor hun kunne hvile. Jeg skulle, itillegg til å sette klar esker og poser, vaske meg ut så godt jeg kunne. Ikke rart det gikk i tøys og tull.

Vi kom i mål med all kjøringen ca kl 2200 om kvelden, da hadde vi levert varebilen tilbake og tatt en siste sjekk i gamlehuset. Dagen etter skulle vi opp og vaske ned huset fra ca 1200. Vi var og vasket til ca kl 1800, og fortsatte siste vasking søndagen fra 1200 til 1600.

Jeg prøvde å ha kontroll med de to andre som skulle vaske, men måtte tilslutt gi opp, og prøve å konsentrere meg om min jobb. Jeg tok det som en selvfølge at de andre gjorde ferdig sine rom, og det burde jeg ikke ha gjort.. Men, hvorfor kan ikke folk si ifra hvis de ikke får ting gjort? Hvorfor ti stille og lage ekstra arbeide for den som må ta det en gang til.

Uansett, vi er ferdige, og etter èn uke sitter jeg fortsatt med esker og sekker rundt meg, noen ting har kommet i skuffer og skap, andre ikke. Det viser seg å være lite skaper, og det medfører nytenkning på hvor og hvordan oppbevare det man har. Noe kommer nok aldri ut av eskene sine.. slik som sist.. jaja

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar