lørdag 31. juli 2010

Besøk av Barnebarnet!


Her er barnebarnet B, hun er i gang med å lage gavepakke til en liten venninne hun ikke ser så ofte lenger, siden de har flyttet litt nordover for å bosette seg der.
Hun har laget noe pent med perler, og jeg har strøket det og funnet papir .. hadde bare julegavepapir men det funker fint det.
Vi festet ballonger til pakken, og hun blåste opp en og skrev hilsen på den.
"savner deg" og "glad i deg"
Det er både fint og trist å høre hva hun husker de gjorde sammen før. De har kjent hverandre fra de var helt små, og vi voksne syns det er bra at de kan holde kontakten så lenge de klarer.
Blir nok litt verre nå når de starter på skolen i august, men det finnes helger og ferier.
Hun er 6,5 år, og burde nok vært i seng, men akurat nå driver hun på kjøkkenet og "lager kake".. dvs hun tar litt av alt hun finner og rører sammen en guffe av det LOL
Jeg lar henne styre på, så får hun vaske opp i morgen. Men etter dette er det sengen.
Da skal mormor ta ett glass rødvin før jeg finner sengen selv, kjenner jeg ungen rett blir det ikke å sove til klokken ti i morgen nei! men det er ok, vi skal nok finne på noe å gjøre. Kanskje bake noen boller, om jeg har nok hvetemel.. ellers får vi se hva som finnes i skapene.
Gele kan vi hvertfall lage, og male og tegne.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar