lørdag 3. juli 2010

Irritasjon på en lørdag :)


Ja, denne litte fyren står der og smiler, men egentlig er han ganske irritert,siden han, som meg bor i en del av landet som lammes når sommerrutene kommer på busstidene..
Jeg ville gjerne hatt en tur til byen i dag, og siden jeg ikke har bil, må jeg ta buss. Visste jo at det var sommerruter nå, men at det var så galt hadde jeg ikke trodd. Hvis jeg ville bort måtte jeg tatt første buss kl 1200. Og så var valget å enten ta samme buss rett hjem igjen, eller å bli der i 6 timer, til kl 1830...
Fy søren sier jeg bare!
Og nå når ungene har fri skolen, og kanskje ville tatt seg en tur og handlet litt, eller en tur på kino, kinarest eller noe annet.. ja så kan de jo ikke det, siden det ikke går busser om kvelden.
Slik er det å bo i en bygd, om ikke Gud har glemt bygda, så har mange andre gjort det.
Ellers er det klamt og varmt her, fluene flyr rundt hodet mitt og plager! Venter på ett væromslag, men det har jeg gjort siden i går hehe. Vi trenger vann snart. Og siden vi har vanningsforbud, og kun kan vanne med spreder om søndagen, er det lit tørt kan man si.
Vi kan jo gå rundt med vannekanne da, men man vanner ikke plenen med vannkanne LOL
Slipper hvertfall å klippe så ofte da, og gul plen er sikkert siste mote i år. Siden alle naboene også har en slik, mener jeg :)

1 kommentar:

  1. Ja kjenner til det der med bussene jeg også. Der jeg bodde var det akkurat sånn, men muligheten var der dersom vi hadde helse til å bruke sykkelen da. Vi kunne sykle en tre kvarter så var vi på kinoen/Kinaen eller der.... Men det var da, nå bruker jeg bilen. Bussene går oftere her jeg bor nå, men alikevel ikke ofte nok til at jeg kan bruke den :(

    SvarSlett