søndag 3. oktober 2010

Så stor avling poteter fikk jeg

Slik ble avlingen av årets lille potetåker. :D
Satte 10-12 poteter av forskjellig type i slutten av juni, og jorden de ble satt i er heller skrinn. På det ene stedet er det mest mose, tørr jord og mye skygge. Det andrestedet får mye sol, men er under en diger Tuja, og jorden er nok påvirket av det.
Men, det ble da noen kjekke poteter!


Hvis jeg skal prøve neste år, skal jeg sette dem tidligere. Poteter bør jo i jorden i mai, hvertfall her omkring, så jeg var en mnd for sent ute. Dessuten lurer jeg på å spa og vende litt i jorden på det første stedet, for å se om det har noe å si. Jorden vil jo bli bedre etter å ha huset poteter så jeg gjør jo jorden bare godt.
Og jeg skal notere meg navnet på potetene jeg setter, i år ble de bare samlet og satt helt tilfeldig. Jeg fant to poser med lett slappe og skrukkete poteter jeg plutselig fikk lyst å sette LOL
Vel, moro var det jo. Lenge siden jeg har drevet jordbruk :D

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar