lørdag 31. juli 2010

vekt og mat denne uken

Denne uken har gått veldig bra så langt. Jeg har tatt en pose Nutrilett til flere måltider og er fornøyd med det. Har spist bra middag hver dag og ofte litt lett kveldsmat.
Men, helgen ødelegger en del syns jeg.. lagde hjemmelaget pizza både fredag og lørdag (idag) og jeg spiste av den. Ikke stort stykke men jeg føler magen buler ut allerede!
Litt lei for at jeg ikke veide meg fredag morgen, slik at jeg kunne sett om det var nedgang, og er redd mandagens veiing ikke blir særlig moro....



Så, pizza og evt øl, eller litt vin .. tja, man får se på mandag eller tirsdag. Har ikke drukket øl da, men skal ha ett glass vin når snuppa er i seng, (dvs barnebarnet) så finner jeg sengen selv.

Bildet er ikke av min pizza, det er funnet på nett. Min er god gammeldags type:


Steker kjøttdeig, løk, hvitløk og krydder, heller på 1,5 dl vann og ett halvt glass tomatpurrè og litt ketchup. Topper det med en klype sukker for å mildne purrèen og noen ganger har vi mais og i. Bunnen er vanlig type, for tiden posevarianten fra Toro, familie utgaven. Legger godt med ost på toppen og steker ca 20 minutter. nydelig nam nam..

Pleier ikke ha pizza to dager på rad, men igår var vi så mange om den at den ble spist opp, ellers pleier vi ha rester som sønn kan ha dagen etter. Så derfor laget jeg en i dag og.

Håper det ikke setter for store merker på uka og fortsetter med slanking de neste dagene.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar